Korduvalt küsitud küsimused

Alljärgnevalt panime kirja enim esitatud küsimused ja nende vastused. Kui midagi jääb arusaamatuks, võtke meiega ühendust ja me vastame meeleldi.

1. Mida saab Energia Juhtimiskeskus minu jaoks teha?

Aitame vähendada ettevõtte ökoloogilise jalajälje suurust, vähendades tarbimist tiputundidel; Tekitame arvestatava rahalise sissetuleku; Kasutades meie IT tarkvara, on võimalik jälgida elektri tarbimist reaalajas ning teha kaalutletud otsuseid.

2. Kui palju teenus minu jaoks maksab?

Suurtarbija jaoks ei kaasne teenusega jooksvalt ühtegi kulu.

3. Kuidas saab jooksev teenus olla tasuta?

Kui hoones on elektritarbimises inertsi/paindlikkust, siis seda targalt kasutades teenite oma ettevõttele tulu. Energia Juhtimiskeskus teenib tulemustasu. Teenuse eest tasub AS Elering.

4. Kas ma pean vahetama elektrimüüjat?

Ei pea. Tarbimise reguleerimine ei puuduta elektrimüüjaid.

5. Kas teenusega kaasneb pikaajaline siduv leping?

Teil on võimalik oma reguleeritava elektrivõimsuse panust muuta või soovi korral programmis osalemine lõpetada.

6. Mida on vaja teha, et süsteemiga liituda?

Hoiame kogu protsessi lihtsana. Energia Juhtimiskeskuse esindaja teeb külastuse ja tutvub kohapeal olevate seadmete ning eripäradega. Peale seda teeb ta ettepanekud, mis arutatakse koos läbi. Kui me oleme kokku pannud tarbimise juhtimise plaani, paigaldame ka kõik vajalikud seadmed ja oletegi süsteemiga liitunud.

7. Mis seadmed meile paigaldatakse?

Energia Juhtimiskeskus paigaldab seadmed, millega on võimalik tarbimist reaalajas jälgida. Kui võimalik, integreerime enda seadmed Teie hooneautomaatika süsteemiga, mis teeb kogu protsessi kiiremaks, efektiivsemaks, turvalisemaks ja lihtsamaks.

8. Millist tarbimist hakatakse reguleerima?

Iga ettevõte on erinev. Tiputundide ajal tehakse väikesed muudatused nende sedamete tarbimises, mis ei mõjuta põhitegevust. Tavaliselt reguleeritakse valgustust, kütet, ventilatsiooniseadmeid, külmutusseadmeid jne.

Iga reguleerimine ja seadistus tehakse nii, et see ei avaldaks mõju ettevõtte põhitegevusele ja mugavusele.

9. Kui pikaks ajaks tarbimine tavaliselt alla koormatakse?

Tavaliselt jääb reguleerimine vahemikku 10 – 60 minutit. Eelkõige sõltub tarbimise juhtimise periood reguleeritavatest seadmetest, nende funktsioonist ja muutuvatest välistingimustest. Iga seadme puhul pannakse paika eraldi reeglid peale testimist ning reeglid on muudetavad.

10. Kui palju on võimalik AS Eleringi tellimusel tarbimist reguleerides teenida?

Kõik ettevõtted on erinevad ja erinevad on ka seadmed ja nende võimsused. Väiksemad ettevõtted võivad teenida orienteeruvalt 2500 eur/a ja suuremate tarbijate puhul ~30 000eur/a. Tasub meeles pidada, et paigaldatud seadmed võimaldavad ka elektritarbimise säästu ja võrguteenuse kulu vähendamist.

11. Mis on tiputund?

Tiputundideks nimetatakse tunde päevas, kus tarbimine on kõige suurem. Tiputundide ajal on elektri hind kõrge, kuna nõudluse täitmiseks on vaja kasutada ja käivitada elektrijaamad, mille toodetud energia on oluliselt kallim, kui näiteks hüdroenergia.

12. Kas tarbimise juhtimise kaudu on võimalik vähendada ka võrguteenuse tasu?

Tarbimist targalt juhtides on võimalik vähendada ka osade tarbijate võrguteenuse kulu.

14. Kui palju on tavaliselt ettevõtetes vabalt reguleeritavat võimsust?

Tarbimise juhtimiseks sobiva ressursi suuruse teeme selgeks kohapeal. Kõige paremini saab reeglina reguleerida ventilatsiooni-, külmutus- ja kütteseadmeid ning suuremaid elektriseadmeid. Kohati ka valgustust.


Võta meiega ühendust ja selgitame Teie ettevõtte tarbimise juhtimise potentsiaali välja.